Det er tiden hvor virksomhederne skal bruge krudtet anderledes og det kan være svært at komme på, hvad der skal gøres på andre måder end man eller plejer at have succes med. Du kan med fordel kigge på hvordan din virksomhed bliver mere synlig.
Skab det perfekte blikfang
Én vigtig ting når det gælder synlighed er at have det rigtige blikfang. Derfor giver det rigtig god mening at hyre fotografer til den opgave, hvis du ikke selv har erfaringen inden for området.
Når du først har fanget kundens opmærksomhed med blikfanget, skal du sørge for at fastholde opmærksomheden.
Du fastholder opmærksomheden ved at fodre med nye og relevante informationer, som vil gøre din målgruppe mere nysgerrig på at vide mere. Men hvad skal du dog skrive dertil? Det kan være at du har en virksomhed der kører et gennemgående sundt tema, og så er det netop det seneste indenfor sundhed du skal fokusere på i din tekst.
Personliggør din markedsføring med succes
En anden ting der har virket rigtig godt, har været når man personliggør sin virksomhed og sit brand. Det gælder især hvis du bruger Instagram som et led i din markedsføring. Har din virksomhed særligt fokus på gode råvarer, så kan du med fordel lave historie eller videoer hvor du viser hvad god mad er for dig og din virksomhed. Forklar hvorfor og vis gerne en ret eller to der kunne stå på menuen.
Når du personliggør dine reklamer, så vil kunderne ikke på samme måde opsnappe det som en reklame, men i stedet vil de identificere sig med dig og dine værdier. Det kan virke frastødende på mange at opleve at de får reklamer smidt i hovedet, og det gælder derfor om at finde den gyldne vej til at kunne markedsføre sig uden at det virker som om at du laver reklame for din virksomhed.
Inddrag dine kunder
Så få styr på billederne, for at skabe et blikfang. Derefter få vinklet noget personligt der relaterer sig til noget som du gerne vil oplyse dine kunder om at du kan bidrage med. Til slut kan du med god effekt vælge at inddrage dine kunder, så de føler at de også bidrager med noget. Få dem til at dele deres yndlingsmad eller noget helt andet. Har du spil tilgængeligt i din café kan du måske lave en historie hvor du inddrager dem i et backgammon spil.